Acord de parteneriat cu Universitatea București
Asociația Română pentru Respectarea Intereselor Sociale – ARRIS – a agreat un acord de parteneriat tripartit pentru realizarea proiectului de cercetare privind relația educație financiară – comportament financiar sănătos – bunăstare financiară. Proiect se desfasoara in parteneriat cu Universitatea din Bucuresti , Masteratul de Economie Comportamentala si Cecilia Băsu, masterand al programului și totodată trainer în finanțe personale și consultant în afaceri (inițiatorul acestui proiect si manager de proiect).
Obiectivul principal al parteneriatului consta in realizarea unui proiect de cercetare științifică a relației dintre comportamentul financiar si bunăstarea financiara a populației României, cu posibilitate pentru extinderea ulterioară la nivel regional, în alte țări din Europa Centrală și de Est.
De asemenea, pe parcursul derularii acordului, Partile pot participa in parteneriat pentru obtinerea unor granturi.
În plus fata de activitatea propriu-zisa de cercetare, părțile vor coopera pt promovarea proiectului si a activităților conexe către publicul larg pe diverse canale de promovare (publicații, social media etc), astfel cum este descris in cadrul contractului.
UNIVERSITATEA din București va fi coordonator al activităților de cercetare științifică desfășurate în proiect, derulate sub egida programului de master Economie Comportamentală (Facultatea de Administrație și Afaceri). Partile au convenit ca Universitatea va avea dreptul de exclusivitate pe întreg procesul de cercetare: de la stabilirea metodei de cercetare, la colectarea datelor, analiza datelor, interpretarea rezultatelor, concluzii etc, astfel incat cercetarea științifică să își păstreze caracterul independent și să nu existe suspiciune de părtinire.
Asociatia ARRIS va derula in principal urmatoarele activitati in cadrul parteneriatului:
• Promovarea aplicării principiilor economiei comportamentale pentru susținerea diferitelor intervenții de schimbare a comportamentelor pe termen lung în ceea ce privește:
– sănătatea și stilul de viață;
– atitudinea față de educația formală (programe de reducere a abandonului școlar preuniversitar și universitar, de integrare în mediul academic etc.) și informală (abilități de dezvoltare personală);
– îmbunătățirea capacităților decizionale
– responsabilitatea civică și social
• Promovarea unei culturi a experimentării, a colectării de date și informații statistice, a măsurii impactului diferitelor programe și proiecte sociale, a fundamentării inițiativelor în studii științifice, ancorate în analize pertinente etc.
Scopul studiului este de a identifica relevanța unor metode complementare de intervenție pentru îmbunătățirea comportamentului financiar, pentru a capitaliza cunoștințele obținute prin educația financiară clasică.
În același timp, cercetarea își dorește să depășească granițele mediului academic și să incite participarea mediului de afaceri și a industriei financiar-bancare prin accentuarea implicațiilor financiare a bunăstării pe termen lung a indivizilor versus orientarea asupra resurselor pe termen scurt.
Proiectul demarează, în prima etapă cu o investigație la nivelul României, beneficiind în acest moment de expertiza voluntară a celor trei părți implicate, dar căutând susținători pentru extinderea ulterioară la nivel regional, în alte țări din Europa Centrală și de Est.